Pages Menu
Categories Menu
Dla seniora

Dla seniora

Ludzie starsi wiekiem wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej, choć nie brakuje stereotypów, które głoszą coś przeciwnego. Mitem jest, że uprawianie sportu w wieku senioralnym może bardziej zaszkodzić niż pomóc i że najlepszą rzeczą jaką taka osoba może uczynić, jest założyć kapcie i siedzieć przed telewizorem. Prawdą jest natomiast to, że nie każda aktywność jest odpowiednia dla osób, które pierwszą i drugą młodość mają już za sobą. Trzeba stosować takie metody i opracować taki plan ćwiczeń, które będą wpływały na poprawę kondycji seniora.

Podejście indywidualne jest koniecznością, albowiem ludzie w pewnym wieku mogą cierpieć na określone dolegliwości i zwyrodnienia. Są one nierzadko źródłem bólu i dyskomfortu, a błędnie dobrane treningi mogą te odczucia pogłębić. Należy zatem sięgać po takie rozwiązania, które będą niosły ze sobą ulgę. Warto także postawić na specjalne masaże, dzięki którym mięśnie będą zdolne do większej aktywności, a bóle nie powinny tak bardzo dokuczać. Rolą osobistego trenera w takich sytuacjach jest znaleźć najlepsze wyjście.